Treasury Wine Estates is van plan om een nieuwe markt aan te boren, namelijk China. Nu is de wereldmarkt China niets nieuws meer, maar dit is anders.
Treasury Wine Estates heeft de bedoeling om wijnbars te gaan openen in het grote land China. Een nieuwe markt met nieuwe mogelijkheden. De Chinese bevolking staat erom bekend dat ze de laatste paar jaar helemaal om zijn, om naar de wijn. De wijnmarkt is booming business in China, maar wijnbars zijn een nieuw concept voor hun.
In een artikel in de Wall Street Journal citeert Treasury Wine Estates chief executive David Dearie dat Australische wijnproducenten het plan hebben om wijnverkooppunten te gaan realiseren in China. Winkels die uitsluitend hun wijn verkopen. Afgelopen week ging Dearie China en Singapore rond voor een betere indruk te krijgen van de Aziatische markt. De verwachting is dat de aankomende jaren de wijnmarkt zeker een verdubbeling krijgt ten opzichte van de hedendaagse verkopen. De Europese en de Noord-Amerikaanse markt laten ze voorlopig links liggen als gevolg van de depressie in de westerse wereld. De wijnmarkt staat daar nagenoeg stil en als moderne verkoper moet je toch nieuwe markten aanboren.
Volgens Dearie moet je je meer richten op de consumenten in China. Directe verkooppunten moeten daar worden gerealiseerd. Verkooppunten waar mensen vertrouwen in hebben.
Treasury Wine Estates had afgelopen jaar als een volumegroei van 31 procent in Hong Kong en nu is het tijd om de rest van de Aziatische wijnmarkt aan te boren.
—
Martin
Reageren? Mail naar me.
Je kan ons ook volgen op Facebook, Twitter of Google+ en je hoeft niets te missen!
Of persoonlijk via mijn Linkedin