Starbucks gaat ook bier en wijn verkopen

starbucks logo
Starbucks gaat in haar duizenden filialen in de Verenigde Staten ook bier en wijn verkopen.

Meer nieuwsberichten…
[wpp stats_comments=0 post_type=post limit=7 range=”all” title_length=22 cat=”6″ wpp_start=”

    ” ]

Starbucks is bekend om de koffie maar daarnaast zal het concert ook bier, wijn maar ook maaltijden en meer verse sappen en theesoorten serveren.

Dat heeft de koffieketen bekend gemaakt. Troy Alstead, financieel directeur van Starbucks, zegt dat de koffiewinkelketen hiermee de omzet wil gaan verhogen. Het is de bedoeling de alcoholconsumpties vanaf vier uur ’s middags geschonken gaat worden. In 2010 startte de koffieketen in vestigingen in thuisstad Seattle met een test om wijn en bier te verkopen. Deze test werd in 2012 uitgebreid naar 25 vestigingen in Los Angeles, Chicago en Atlanta en de test is een groot succes gebleken. Ondertussen zijn de alcoholische dranken al in veertig filialen beschikbaar. ‘We hebben het getest in voldoende markten. Het nieuws volgt na de aankondiging deze week dat tv-host Oprah Winfrey bij Starbucks haar eigen lijn Chai-thee gaat verkopen. Starbucks heeft wereldwijd meer dan 20.000 vestigingen, waarvan ongeveer 11.500 in de VS.

Voor verkoop van alcohol bij vestigingen van Starbucks in Europa zijn nog geen plannen maar gezien dit grote eerste succes zal dit niet lang op zich laten wachten.

Martin
Reageren? Mail naar me.

Je kan ons volgen via mail, facebook, twitter of google+!