Op 22 juni 2014 jl werd voor de 6de keer het jaarlijks Rosé d’Anjou themafeest gehouden.
Gaat rosé d’Anjou dan helemaal terugkomen? |
Een record aantal bezoekers van 2.500 betekende een bevestiging van het succes van de rebelse positionering van de koning van de Rosé. Het ‘Roaring Twenties’ feest op het strand van Bloemendaal vormt het hoogtepunt van de campagne waarin samengewerkt wordt met sieradenmerk Otazu. Rosé d’Anjou is een van de toppers uit de Loirestreek en geniet enorme populariteit bij jongeren en de vrouwelijke doelgroep. Rosé d’Anjou is in Nederland, net als vorige jaren, de meest verkochte rosé met herkomstbenaming (circa 20.000 HL).
Offline en online
Het themafeest sloot aan op de halslabelactie die nog tot en met oktober in de supermarkten loopt. Ruim 700.000 flessen Rosé d’Anjou zijn voorzien van een actiesticker met een unieke code. Met het invoeren van die code op de website maakt men kans op verschillende sieraden van Otazu. Iedere deelnemer heeft sowieso recht op 50% korting bij de webshop van Rodrigo Otazu. De actie wordt verder ondersteund door een like & win facebook wedstrijd. Met de foto’s die op het feest gemaakt zijn, kunnen deelnemers ook kans maken op een echte ‘Otazu’. Samen met de partners van Rosé d’Anjou, Otazu, Woodstock69 en Pleinvrees, bereikt de campagne op facebook maar liefst 80.000 fans.
Juwelen van de Loire
De actie Rosé d’Anjou is een onderdeel van de overkoepelende campagne voor Loire wijnen «Loire, een kistje vol juwelen». In de paraplucampagne wordt de rivier de Loire uitgebeeld als parelketting met drie edelstenen eraan. De edelstenen verbeelden de verschillende appellations, stuk voor stuk juweeltjes met ieder zijn eigen karakter.
—
Martin
Reageren? Mail naar me.