Nederlandse wijnwinkels en drankenhandels hebben minder omzet gehad in het eerste halfjaar van 2013 dan in dezelfde periode vorig jaar.
Meer nieuwsberichten… [wpp stats_comments=0 post_type=post limit=7 range=”all” title_length=22 cat=”6″ wpp_start=”
|
De omzet van slijterijen en cafés dook al in 2012 in de min. Mede door de accijnsverhogingen op alcoholische dranken staat de afzet in deze markt enorm onder druk.
De consumenten laten de ‘dure’ Nederlandse slijterijen links liggen en wijken in de grensgebieden uit naar de buitenlandse markt. Consumenten betaalden in het eerste halfjaar van 2013 ruim 6% meer voor alcoholische dranken, onder andere vanwege de doorberekening van accijnzen en de btw-verhoging. In het eerste halfjaar van 2013 verkochten Nederlandse slijterijen ruim 8% minder producten. De groothandels in dranken lieten een zelfde trend zien. Cafés verkochten 10% minder, wat resulteerde in een omzetdaling van bijna 7%.
—
Martin
Reageren? Mail naar me.
Je kan ons volgen via mail, facebook, twitter of google+!
Of persoonlijk via mijn Linkedin