In de nacht van oudjaar op nieuwjaar zijn er opnieuw minder Franse champagnekurken gaan knallen.
Meer nieuwsberichten… [wpp stats_comments=0 post_type=post limit=7 range=”all” title_length=22 cat=”6″ wpp_start=”
|
Opnieuw zijn er minder champagnekurken gaan knallen met het inluiden van het nieuwe jaar. De verkoop van de champagnebubbels stagneerde met name in Europa het afgelopen jaar met drie procent.
Na de verkoopdaling van ruim vier procent in 2012 is dit opnieuw een forse vermindering voor de Franse champagneboeren, schrijft DFT op haar site. De fabrikanten hebben al langer last van concurrentie van Prosecco uit Italië en van Cava uit Spanje. De champagneboeren proberen het omzetvolume op peil te houden door de kwaliteit van de geproduceerde bubbels te verbeteren.
Deze strategie werkt eigenlijk maar ten dele. In Frankrijk, dat goed voor de helft van de totale omzet van Champagne, daalde het omzetvolume zelfs met zes procent. Buiten Europa (en dan speciaal de Aziatische markt) groeit de afzet nog wel, maar onvoldoende om de interne en Europese markten te compenseren. De hoge prijs per fles is daar vermoedelijk de oorzaak van.
—
Martin
Reageren? Mail naar me.
Je kan ons volgen via mail, facebook, twitter of google+!
Of persoonlijk via mijn Linkedin