WIJNRECENSIE ZONDER PROEVEN; MET HET GLAS IN DE HAND…; 171 WIJNGAARDEN; SUPER SECONDS; DE MENS LAAT ZICH BEDOTTEN; ETC….

WIJNRECENSIE ZONDER PROEVEN; MET HET GLAS IN DE HAND…; 171 WIJNGAARDEN; SUPER SECONDS; DE MENS LAAT ZICH BEDOTTEN; ETC….

WIJNRECENSIE ZONDER PROEVEN

Ja, ook de wijnrecensent staat onder druk! Vaak is de wijnrecensie een beleving van de recensent en hoe de wijn bij hem of haar overkomt. Aan de omschrijving kleeft best wat subjectiviteit. De wijnrecensie van de wijn staat los van de kwaliteit van de wijn en juist op de kwaliteit richten wij ons bij Wijngekken.nl. Maar in deze tijd kan de AI gedichten en boeken schrijven en dus waarom ook geen wijnrecensie? U merkt het verschil niet! Wij van wijngekken.nl beloven u dat wij geen AI gebruiken of ooit zullen gaan gebruiken voor onze wijnrecensie! Lees het hele verhaal op… https://www.eoswetenschap.eu/technologie/ai-sommelier-schrijft-wijnrecensies-zonder-ooit-een-fles-te-ontkurken

MET HET GLAS IN DE HAND…

“Met het glas in de hand, kijkend over het heuvelland…!” Het zou een liedje kunnen zijn, maar dit is de realiteit! De wijn is een Nederlandse wijn en het heuvelland is het Limburgse heuvelland. Bad, wijn en heuvelland…ze komen allemaal samen in dit artikel… https://www.chapeaumagazine.com/branded-content/baden-in-limburgse-wijn-met-uitzicht-over-het-heuvelland/


Lees verder na de advertentie exaro

RECENSEREN DOOR OF ADVERTEREN OP WIJNGEKKEN.NL

Wijngekken.nl is de meest populaire wijn website van Nederland en heeft de meeste volgers op de social media. Onafhankelijke wijnrecensies, wijninformatie, wijnnieuws en wijnhumor staan centraal bij ons en dat wordt door vele wijnliefhebbers gewaardeerd! Wilt u ook gebruik maken van het grote bereik van onze website en hebt u interesse om uw wijnen te laten recenseren door de professionele wijnproevers van Wijngekken.nl of wilt u meer weten over de advertentiemogelijkheden stuur dan een mail naar info@wijngekken.nl en wij nemen zo spoedig als mogelijk contact met u op.

171 WIJNGAARDEN

171 wijngaarden telt Nederland op dit moment en dat is sinds 2016 een toename van 82%! Het gaat dus goed met de Nederlandse wijngaarden. In ieder geval is het aantal toegenomen. Maar niet alleen het aantal is toegenomen; ook de kwaliteit is beter geworden. Je mag wel zeggen dat de gemiddelde kwaliteit van de Nederlandse wijnen gewoon goed is. Lees het op… https://nieuws.nl/algemeen/20220422/nederlandse-wijn-steeds-populairder/


Lees verder na de advertentie exaro

SUPER SECONDS

In 1855 is er besloten om een aantal wijnen uit de Bordeaux een speciale status mee te geven. Een GRAND CRU status (1 t/m 5). De betere wijnen van de Bordeaux (linker oever) en dus ook de duurdere wijnen. Nu is 1855 al weer een tijdje geleden en niet elke wijn is er beter op geworden. Zo is de SUPER SECONDS ontstaan. De enige super second die van de tweede plek naar de eerste plek is gepromoveerd is Chateau Mouton Rothschild in 1973. Maar er zijn nog meer super second wijnen die misschien ook wel gepromoveerd kunnen worden…. In onderstaande video gaat men daar verder op in… 

ONBEKEND MAAKT ONBEMIND…

Wijnliefhebbers zijn wat gewend. Van witte wijn, naar rode wijn, naar mousserende wijn, naar roséwijn en vanwaaruit naar de oranjewijnen en zelfs naar blauwe wijn! We zijn wat gewend… Maar toch is er een wijn die niet vaak gekocht en geproefd wordt en dat is de rode mousserende wijn! Kan u het nog herinneren wanneer u voor het laatst een rode mousserende wijn hebt geproefd? Nou dan! Dit artikel probeert het onbekende op te lossen, zodat het ook wat minder onbemind wordt.. Lees het op… https://businessam.be/miskend-verkeerd-begrepen-maar-het-proberen-waard-rode-schuimwijn/


Lees verder na de advertentie exaro

DE MENS LAAT ZICH BEDOTTEN

Ach, wij als mensen denken altijd dat we alles weten en dat we een vrije keuze hebben in alles wat we doen… Maar dat is dus helemaal niet zo. De mens is volledig te beïnvloeden en dat gebeurt dagelijks. Ga je boodschappen doen dan word je beïnvloed op verschillende manieren, maar ook in de wijnwereld word je keihard belazerd! Een etiket lijkt zo persoonlijk en leuk, maar daar is over nagedacht! Ach, lees het verhaal op…  https://nl.metrotime.be/lifestyle/hoe-het-plaatje-op-een-wijnfles-je-keuze-beinvloedt

Tot zover ons wekelijks wijnnieuws.

Volg ons op:

FACEBOOK Wijngekken (https://www.facebook.com/wijngekken/)
FACEBOOK Nederlandse Wijn (https://www.facebook.com/groups/478342635530658/)
INSTAGRAM (Wijngekken.nl) op https://www.instagram.com
YOUTUBE  (https://www.youtube.com/channel/UCvKA3lTLGYNfuvMmTKWFZ6w)
WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF (meld je aan op info@wijngekken.nl)

U BENT WELKOM!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *